mandag 24. november 2008

Ting 19: Virtuelle verdener

Jeg startet denne "tingen" med en innføring i WoW (World of Warcraft) av min sønn. Han har vært med lenge, men jeg har sant og si ikke vært så interessert, før nå...
Det høres veldig interessant ut, og jeg skjønner godt at det er lett å bli hekta. For ca. 100 kr i måneden, jaktes det på heder og ære, virtuelle penger, og stadig høyere nivå (level). Jeg merket meg at man kan spille sammen i grupper (kommunikasjon pr chat), og for noen av oppdragene (quests) må flere grupper slå seg sammen! Spillet er på engelsk, og chat med utenlandske spillere foregår på engelsk. Men det er klart ulemper også, det er jo et krigsspill, og man blir som kjent hekta.

Men den egentlige oppgaven er Second Life: prøvde å opprette en avatar sammen med andre på jobben en kveld i forrige uke. Jeg kom så langt at jeg fikk navnet Bok Braveheart, men vi fikk ikke til å laste ned programmet. Jeg tar ikke sjansen på å gjøre det på hjemme-pc'en heller, den er temmelig full fra før, bl.a. med WoW. Så nå venter jeg på demonstrasjonen vi skal få på siste samling :-). Kanskje vi får en liten demonstrasjon av Norgesbiblioteket også? Jeg fikk dessverre ikke med meg Arilds Stopp 1/2 om dette.

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Second Life er temmelig tungt å laste ned ja. Mange som opplever at det stopper opp når de prøver.
Får se om vi ordnet noe til samlinga i neste uke.
Ting 19 er i boks. Bra jobba :-)
Hilsen Marianne