mandag 1. desember 2008

Ting 20: Verktøy for å lage E-læringskurs

Det ble en ufrivillig pause pga av dataproblemer nå i helga. PC'en måtte til slutt restartes, og dermed forsvant alle mine favoritter, bilder jeg har jobba med osv. Det var vel nå jeg skulle hatt Del.icio.us? Det positive var at jeg måtte gå gjennom alle "tingene" på nytt (heldigvis har jeg stort sett valgt samme brukernavn og passord!), og det ble jo en fin repetisjon til kursavslutningen i morgen :-). Heldigvis har jeg fridag i dag, og kan bruke tida på 23 ting.

Har kikka på de forskjellige lenkene, bl.a. ChinesePod, så nå vet jeg at "bok" er "shu" på mandarin! Mandarin er forresten ikke verdens største språk, sier Arne Næss, det er "bad English". (Noe å tenke på?)

Jeg har ingen erfaring med e-læring fra før, men dette kurset om web 2.0 har vært en positiv opplevelse; en helt ny måte å lære på. Særlig siden vi har lært om web 2.0 ved hjelp av web 2.0. En av fordelene har vært blogging, både min egen: for oppsummering og som huskeliste, og andres blogger: som inspirasjon og for å få tips. Og selvsagt det å få tilbakemeldinger fra kurslederne.

En fordel med dette kurset er at mange kolleger har tatt det samtidig, og ingen e-læring kan matche det å spørre folk "in real life". Det er selvsagt ingen vanlig situasjon når man skal lære noe nytt!

Jeg har også fått en lærepenge på hvor avhengig du er av at pc-en fungerer, men samtidig er jeg jo ikke avhengig av akkurat DENNE pc'en. Dette kurset, OG bloggen min, kan jeg jo finne overalt hvor det er tilgang til internett.

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Artig oppsummering av ting 20 :-)
Hilsen Marianne