mandag 1. desember 2008

Ting 23: Oppsummering




Prøver meg på en liten oppsummering, i forkant av siste kurssamling i morgen. Fordelen med å ha en blogg, er jo at man kan gå inn og oppdatere senere :-).

Det har vært både artig og litt frustererende. Frustrende fordi det har tatt mer tid enn jeg trodde. For en som starter på scratch, kunne det vært nyttig med instruksjoner a la: slik gjør du det når du vil kopiere et bilde inn på bloggen din. Men det er kanskje kunnskaper det forutsettes at man har fra før? Frustrerende også fordi man innser at det er så MYE man ikke kan, men slik er det vel med all læring.

Men først og fremst har det vært artig. Har lært om ting jeg vil få glede av både i jobbsammenheng og privat. I jobben kommer jeg f.eks. til å ha nytte av blogging og RSS, for å holde meg oppdatert. Privat har jeg tenkt å holde på med fotoene mine, og nå har jeg lært om mange fine hjelpemidler. Facebook var helt nytt for meg, og der har jeg tilbragt mye tid, og jeg kommer nok til å fortsette en stund framover.

Kurset har absolutt gitt mersmak. Håper det kommer tilbud om mere av dette!
Jeg ser at mange av tingene vi har vært borti, er fra 2005-2006. Lurer på hvordan web 2.0 ser ut om 2 år, eksisterer disse tingene da, er de videreutviklet, eller har det kommet helt nye "ting"? Oppdatering ønskes!

På samlingen i morgen skal jeg prøve å lage meg en huskeliste over ting jeg har lyst til å se nærmere på.

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Gratulerer med fullført kurs i 23 ting! Strålende innsats :-)
Hilsen Marianne