mandag 1. desember 2008

Ting 21: Web 2.0 awards

Uendelige muligheter her, bare tiden setter begrensninger!
På Seomoz finner jeg mange av de tingene vi har vært innom på kurset, men også mye annet. Ved hjelp av yourminis (1. plass under Widgets) har jeg nå lagt til en kalender i bloggen min. (Leter jeg litt grundigere finner jeg nok en norsk kalender også). Både Flickr, Facebook, Last.fm og iGoogle som er blant mine favoritter, er premiert. Privat har leg lyst til å jobbe med bilder framover, og da er alle prisvinnerne her aktuelle.
Interessant artikkel i Computerworld også. Som andre også har kommentert; under "Nettsteder for gode svar" skulle absolutt Biblioteksvar har vært. Det slår meg at på amerikanske "ting" er bibliotek ofte mye mer synlig enn på norske. F.eks. får WorldCat hederlig omtale på "Books" i Seomoz. Tror at bibliotek generelt har større anseelse i USA enn her i Norge, og at det gjenspeiles også på web 2.0. Hvor er Bibsys og Nasjonalbiblioteket?

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Interessant!
Ting 21 er i boks!
Hilsen Marianne